Ogłoszenie o naborze wniosków o dofinansowanie
w ramach programu priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” w Gmina Bielawa
część 1-4) NABÓR II
Gmina Bielawa ogłasza, iż od dnia 19.08.2024 roku rozpoczęty został nabór wniosków o dofinansowanie dla Beneficjentów, którymi są osoby fizyczne spełniające warunki określone w ust. 8 Części 1 lub Części 2 lub Części 3 Programu lub wspólnotami mieszkaniowymi spełniającymi warunki określone w ust. 8 Części 4 Programu.
W ramach Programu istnieje możliwość finansowania przedsięwzięć rozpoczętych nie wcześniej niż od dnia podpisania umowy o dofinansowanie przedsięwzięcia z Gminą Bielawa.
Termin zakończenia realizacji przedsięwzięcia to 18 miesięcy od dnia podpisania ww. umowy, jednak nie później niż do 31.12.2025 r. Nabór trwać będzie do 31.10.2025 roku lub do wyczerpania alokacji.
Kwota dotacji dla Beneficjentów końcowych wyniesie łącznie 3 601 000,00 zł.
Wnioski mogą składać Beneficjenci końcowi, którymi są osoby fizyczne spełniające warunki określone w ust. 8 Część 1 lub Część 2 lub Części 3, czyli uprawnieni do podstawowego, podwyższonego lub najwyższego poziomu dofinansowania oraz wspólnoty mieszkaniowe spełniające warunki określone w ust. 8 Część 4.
Dla kogo dofinansowanie?
Dofinansowanie w ramach Programu jest dedykowane dla Beneficjentów końcowych spełniających określone w Programie warunki.
Warunki, które musi spełnić:
- beneficjent końcowy uprawniony do podstawowego poziomu dofinansowania:
Beneficjentem końcowym jest osoba fizyczna posiadająca tytuł prawny do lokalu mieszkalnego znajdującego się w budynku mieszkalnym wielorodzinnym wynikający z:
- prawa własności albo,
- ograniczonego prawa rzeczowego albo,
- najmu lokalu mieszkalnego stanowiącego własność gminy wchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu gminy w rozumieniu ustawy z dnia 21 czerwca 2021 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, jeżeli nie wszystkie lokale mieszkalne w tym budynku stanowią własność gminy,
o dochodzie rocznym nieprzekraczającym kwoty 135 000 zł. realizująca przedsięwzięcie będące przedmiotem dofinansowania:
- stanowiącym podstawę obliczenia podatku, wykazanym w ostatnio złożonym zeznaniu podatkowym zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych,
- ustalonym:
- zgodnie z wartościami określonymi w załączniku do obwieszczenia ministra właściwego do spraw rodziny w sprawie wysokości dochodu za dany rok z działalności podlegającej opodatkowaniu na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, obowiązującego na dzień złożenia wniosku oraz,
- na podstawie dokumentów potwierdzających wysokość uzyskanego dochodu, zawierających informacje o wysokości przychodu i stawce podatku lub wysokości opłaconego podatku dochodowego w roku wskazanym w powyższym obwieszczeniu ministra,
- z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego, przyjmując, że z 1 ha przeliczeniowego uzyskuje się dochód roczny w wysokości dochodu ogłaszanego corocznie, w drodze obwieszczenia Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na podstawie ustawy o podatku rolnym, obowiązującego na dzień złożenia wniosku o dofinansowanie,
- niepodlegającym opodatkowaniu na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych i mieszczącym się pod względem rodzaju w katalogu zawartym w art. 3 pkt 1 lit. c) ustawy o świadczeniach rodzinnych ( t.j. Dz.U.2022 r. poz. 615 z późn. zm.), osiągniętym w roku kalendarzowym poprzedzającym rok złożenia wniosku o dofinansowanie, wykazanym w odpowiednim dokumencie.
W przypadku uzyskiwania dochodów z różnych źródeł określonych powyżej w lit. a) - d), dochody te sumuje się, przy czym suma ta nie może przekroczyć kwoty 135 000 zł.
Intensywność dofinansowania: do 30% faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowalnych przedsięwzięcia realizowanego przez beneficjenta końcowego, nie więcej niż 16 500,00 zł na jeden lokal mieszkalny.
- beneficjent końcowy uprawniony do podwyższonego poziomu dofinansowania:
Beneficjentem końcowym uprawnionym do podwyższonego poziomu dofinansowania jest osoba fizyczna posiadająca tytuł prawny do lokalu mieszkalnego znajdującego się w budynku mieszkalnym wielorodzinnym wynikający z:
- prawa własności albo,
- ograniczonego prawa rzeczowego albo,
- najmu lokalu mieszkalnego stanowiącego własność gminy wchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu gminy w rozumieniu ustawy z dnia 21 czerwca 2021 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, jeżeli nie wszystkie lokale mieszkalne w tym budynku stanowią własność gminy,
realizująca przedsięwzięcie będące przedmiotem dofinansowania, której przeciętny miesięczny dochód na jednego członka jej gospodarstwa domowego wskazany w zaświadczeniu wydawanym na zasadach określonych w art. 411 ust. 10 g ustawy – Prawo ochrony środowiska ( t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1973 z późn. zm. ), nie przekracza kwoty:
- 1 894 zł w gospodarstwie wieloosobowym,
- 2 651 zł w gospodarstwie jednoosobowym.
W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej, roczny przychód osoby fizycznej, z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej za rok kalendarzowy, za który ustalony został przeciętny miesięczny dochód wskazany w zaświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 lit. b, nie przekroczył czterdziestokrotności kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów obowiązującym w grudniu roku poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie.
Intensywność dofinansowania: do 60% faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowalnych przedsięwzięcia realizowanego przez beneficjenta końcowego, nie więcej niż 27 500,00 zł na jeden lokal mieszkalny.
- beneficjentów końcowych uprawnionych do najwyższego poziomu dofinansowania:
Beneficjentem końcowym uprawnionym do najwyższego poziomu dofinansowania jest osoba fizyczna posiadająca tytuł prawny do lokalu mieszkalnego znajdującego się w budynku mieszkalnym wielorodzinnym wynikający z:
- prawa własności albo,
- ograniczonego prawa rzeczowego albo,
- najmu lokalu mieszkalnego stanowiącego własność gminy wchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu gminy w rozumieniu ustawy z dnia 21 czerwca 2021 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, jeżeli nie wszystkie lokale mieszkalne w tym budynku stanowią własność gminy,
realizująca przedsięwzięcie będące przedmiotem dofinansowania, której przeciętny miesięczny dochód na jednego członka jej gospodarstwa domowego wskazany w zaświadczeniu wydawanym na zasadach określonych w art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska ( t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1973 z późn. zm. ), nie przekracza kwoty:
- 1 090 zł w gospodarstwie wieloosobowym,
- 1 526 zł w gospodarstwie jednoosobowym;
lub
- ma ustalone prawo do otrzymywania zasiłku stałego, zasiłku okresowego, zasiłku rodzinnego lub specjalnego zasiłku opiekuńczego, potwierdzone w zaświadczeniu wydanym na wniosek beneficjenta końcowego, przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, zawierającym wskazanie rodzaju zasiłku oraz okresu, na który został przyznany. Zasiłek musi przysługiwać w każdym z kolejnych 6 miesięcy kalendarzowych poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia oraz co najmniej do dnia złożenia wniosku o dofinansowanie.
Intensywność dofinansowania: do 90% faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowalnych przedsięwzięcia realizowanego przez beneficjenta końcowego, nie więcej niż 41 000,00 zł na jeden lokal mieszkalny.
- beneficjent końcowy, którym jest wspólnota mieszkaniowa w budynkach mieszkalnych od 3 do 7 lokali mieszkalnych:
Beneficjentem końcowym jest wspólnota mieszkaniowa (w rozumieniu ustawy z dnia 4 czerwca 1994 r. o własności lokali) obejmująca od 3 do 7 lokali mieszkalnych. Warunki dofinansowania udzielanego przez gminę dla beneficjenta końcowego, którym jest wspólnota mieszkaniowa obejmująca od 3 do 7 lokali mieszkalnych zostały określone w ust. 10 Części 4).
Intensywność dofinansowania:
- do 60% faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia realizowanego przez Beneficjenta końcowego, nie więcej niż 350 000 zł,
- do 60% faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia realizowanego przez Beneficjenta końcowego, nie więcej niż 375 000 zł,
- do 60% faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia realizowanego przez Beneficjenta końcowego, nie więcej niż 150 000 zł.
Na co można przeznaczyć dofinansowanie?
- zakup i montaż źródła ciepła wymienionego w Załączniku nr 1 oraz Załączniku nr 1a do Programu Priorytetowego tj. kocioł gazowy kondensacyjny, kotłownia gazowa, kocioł na pellet drzewny o podwyższonym standardzie, kocioł zgazowujący drewno o podwyższonym standardzie, ogrzewanie elektryczne, pompa ciepła powietrze/woda, gruntowa pompa ciepła o podwyższonej efektywności energetycznej lub pompa ciepła powietrze/powietrze, do celów ogrzewania lub ogrzewania i ciepłej wody użytkowej (dalej cwu) lokalu/budynku mieszkalnego albo
- podłączenie lokalu mieszkalnego do efektywnego źródła ciepła w budynku, spełniającego wymagania, o których mowa w ust. 9 Części 1), Części 2) ,Części 3) lub Części 4) Programu.
Dodatkowo mogą być wykonane (dopuszcza się wybór więcej niż jednego elementu z zakresu):
- demontaż oraz zakup i montaż nowej instalacji centralnego ogrzewania i/lub cwu w lokalu mieszkalnym, instalacji gazowej od przyłącza gazowego / zbiornika na gaz do kotła;
- zakup i montaż okien w lokalu/budynku mieszkalnym lub drzwi oddzielających lokal od przestrzeni nieogrzewanej lub środowiska zewnętrznego (zawiera również demontaż);
- zakup i montaż ocieplenia przegród budowlanych;
- zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła w lokalu mieszkalnym;
- dokumentacja projektowa dotycząca powyższego zakresu;
- zakup i montaż oraz odbiór i uruchomienie mikroinstalacji fotowoltaicznej;
Wymagany jest demontaż wszystkich nieefektywnych źródeł ciepła na paliwa stałe służących do ogrzewania lokalu/ budynku mieszkalnego.
Minimalne wymagania techniczne w Programie:
- Wszystkie urządzenia oraz materiały muszą być fabrycznie nowe, dopuszczone do obrotu oraz w przypadku gdy wynika to z obowiązujących przepisów prawa – posiadać deklaracje zgodności urządzeń z przepisami z zakresu bezpieczeństwa produktu (oznaczenia „CE” lub „B”).
- Jeżeli wynika to z przepisów prawa, usługi muszą być wykonane przez osoby lub podmioty posiadające stosowne uprawienia i pozwolenia oraz przeprowadzone zgodnie z obowiązującym prawem i normami.
Gdzie składać wnioski?
- w formie papierowej: Urząd Miejski w Bielawie, pl.Wolności 1, 58-260 Bielawa, Biuro Podawcze – parter;
- w formie elektronicznej: przez skrzynkę podawczą Gminy Bielawa znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) znajdującej się pod adresem http://www.peup.pl lub http://www.epuap.gov.pl Skrytka epuap: /9dtk919cxj/skrytka
Szczegółowe informacje o składaniu i rozpatrywaniu wniosków o dofinansowanie zawarte są w Regulaminie naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć w ramach programu priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” w Gminie Bielawa część 1-4) NABÓR II.
Dane kontaktowe w ramach prowadzonego naboru wniosków:
Tel.: 74 8328758, e-mail:
Dokumentacja programowa dla Części 1-4) Programu:
- Ogłoszenie o naborze wniosków o dofinansowanie
- Program Priorytetowy „Ciepłe Mieszkanie”
- Regulamin naboru wniosków o dofinansowanie
Dokumentacja programowa dla Części 1-3) Programu:
- Rodzaje kosztów kwalifikowanych oraz wymagania techniczne – załącznik nr 1 do Programu
- Wniosek o dofinansowanie – załącznik nr 1 do Umowy na dofinansowanie przedsięwzięcia
- Lista sprawdzająca przedsięwzięcia
- Zgoda współwłaściciela
- Zgoda współmałżonka
- Zgoda współnajemcy
- Zgoda uprawnionego z ograniczonego prawa rzeczowego
- Wzór pełnomocnictwa
- Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie
- Zgoda Gminy na realizację przedsięwzięcia
- Umowa o dofinansowanie pomiędzy Gminą a Beneficjentem końcowym
- Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przez Współadministratorów
- Klauzula informacyjna Gminy jako administratora danych
- Wniosek o płatność
- Zestawienie dokumentów do wniosku o płatność
- Protokół odbioru robót wykonawcy
- Instrukcja wypełniania wniosku o płatność
Dokumentacja programowa dla Części 4) Programu:
- Rodzaje kosztów kwalifikowanych oraz wymagania techniczne – załącznik nr 1a do Programu
- Wniosek o dofinansowanie dla wspólnoty mieszkaniowej – załącznik nr 1a do Umowy o dofinansowanie przedsięwzięcia
- Lista sprawdzająca przedsięwzięcia
- Wzór pełnomocnictwa
- Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie
- Umowa o dofinansowanie pomiędzy Gminą a Beneficjentem końcowym
- Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przez Współadministratorów
- Klauzula informacyjna Gminy jako administratora danych
- Wniosek o płatność
- Zestawienie dokumentów do wniosku o płatność
- Protokół odbioru robót wykonawcy
- Instrukcja wypełniania wniosku o płatność
- Wzór dokumentu podsumowującego audyt energetyczny
Załączniki do Ogłoszenia:
- Program „Ciepłe Mieszkanie” NABÓR II (zalacznik)
- Minimalne wymagania techniczne w Programie „Ciepłe Mieszkanie” NABÓR II
-koszty kwalifikowane - mieszkania (zalacznik)
-koszty kwalifikowane- wspólnoty (zalacznik)
Regulamin naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć w ramach programu „Ciepłe Mieszkanie” w Gminie Bielawa część 1-4) NABÓR II (zalacznik)
Rozdział I
Postanowienia ogólne
- 1
- Regulamin naboru wniosków (zwany dalej „Regulaminem”), stosuje się do wniosków o dofinansowanie (zwanych dalej także „wnioskami”), złożonych w naborze ciągłym (zwanym dalej „naborem”) od dnia 19 sierpnia 2024 roku, w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” w Gminie Bielawa część 1-4) NABÓR II, zwanego dalej „Programem”.
- Regulamin określa sposób składania i rozpatrywania wniosków złożonych w naborze do momentu zawarcia umowy o dofinansowanie.
- Formy i warunki udzielania dofinansowania oraz szczegółowe kryteria wyboru przedsięwzięć określa Program.
Rozdział II
Składanie wniosków o dofinansowanie
- 2
- Nabór wniosków odbywa się na podstawie ogłoszenia o naborze publikowanego na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego w Bielawie.
- Wnioski należy składać do Urzędu Miejskiego w Bielawie, pl. Wolności 1, 58-260 Bielawa (dalej „Urząd”).
- Wnioski należy składać na obowiązującym aktualnie formularzu. Wzór wniosków stanowią załączniki nr 2 i 2a do Regulaminu.
- Wniosek składa się w formie elektronicznej albo papierowej.
- W celu złożenia wniosku w wersji elektronicznej należy pobrać PDF wniosku, wypełnić i opatrzyć go kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym Wnioskodawcy i przesłać na skrzynkę podawczą Gminy Bielawa (dalej „Gmina”) znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) znajdującej się pod adresem http://www.peup.pl lub http://www.epuap.gov.pl, Skrytka epuap: /9dtk919cxj/skrytka .
W tym przypadku, konieczne jest załączenie do wniosku załączników w formie elektronicznej (skany z wymaganymi podpisami).
- W przypadku gdy Wnioskodawca nie ma możliwości złożenia wniosku drogą elektroniczną, dopuszczalne jest złożenie wniosku wraz z załącznikami tylko w formie papierowej. W celu złożenia wniosku w formie papierowej należy pobrać druk wniosku, wypełnić elektronicznie lub ręcznie, opatrzyć go podpisem własnoręcznym Wnioskodawcy i dostarczyć wraz z podpisanymi załącznikami do Urzędu.
- Wniosek o dofinansowanie składany w formie papierowej może zostać złożony przez Pełnomocnika Wnioskodawcy. W takim przypadku do formy papierowej wniosku należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa sporządzony jako dokument w formie papierowej i opatrzony własnoręcznym podpisem.
Wspólnota mieszkaniowa może udzielić pełnomocnictwa. Wówczas niezbędne jest przedstawienie pełnomocnictwa z własnoręcznymi podpisami poświadczonymi notarialnie bądź podpisania wzoru pełnomocnictwa w obecności pracownika Urzędu Miejskiego w Bielawie.
- Pełnomocnictwo, o którym mowa w ust. 7, powinno obejmować umocowanie do złożenia oświadczeń woli w imieniu i na rzecz Wnioskodawcy wobec Gminy jakie są niezbędne do złożenia wniosku i zawarcia umowy o dofinansowanie. Dodatkowo pełnomocnictwo może dotyczyć prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie oraz jej zmiany.
- Wniosek składa się w terminach wskazanych w ogłoszeniu o naborze. O zachowaniu terminu złożenia decyduje data złożenia wniosku:
- dla wniosku składanego wyłącznie w postaci elektronicznej: data jego wysłania na wyznaczoną skrzynkę podawczą Urzędu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP),
- dla wniosku składanego w formie papierowej:
- data wpływu papierowej formy wniosku do Urzędu (potwierdzana na pierwszej stronie dostarczonego wniosku poprzez stempel Biura Obsługi Interesanta w Urzędzie lub potwierdzana poprzez odbiór przesyłki) - jeżeli wniosek o dofinansowanie został dostarczony przez Wnioskodawcę lub przedstawiciela Wnioskodawcy osobiście albo za pośrednictwem kuriera lub
- data nadania papierowej formy wniosku w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (w latach 2016-2025 funkcję operatora wyznaczonego w rozumieniu tej ustawy pełni Poczta Polska S.A.).
- Wniosek złożony poza ogłoszonym terminem naboru zostaje odrzucony, o czym Wnioskodawca jest informowany w formie pisemnej.
- W przypadku złożenia więcej niż jednego wniosku o dofinansowanie na realizacje przedsięwzięcia na ten sam lokal mieszkalny, rozpatrzeniu podlega tylko pierwszy wniosek (decyduje kolejność wpływu), z zastrzeżeniem ust. 14.
- Wnioskodawca ma prawo do jednokrotnej korekty wniosku bez wezwania Gminy w zakresie zmiany danych zawartych w złożonym wniosku o dofinansowanie, z zastrzeżeniem § 11 ust. 2. Informacja o zmianie danych złożonych we wniosku odbywa się w ten sam sposób jak złożenie wniosku o dofinansowanie. W takim przypadku, należy w formularzu wniosku o dofinansowanie zaznaczyć pole „Korekta wniosku”. W ramach korekty wniosku nie można dokonać zmiany lokalu mieszkalnego, który został wskazany we wniosku o dofinansowanie.
- Wnioskodawca może wycofać złożony wniosek składając oświadczenie z jednoznacznym wskazaniem wniosku, którego to oświadczenie dotyczy. Wnioskodawca składa oświadczenie w formie pisemnej.
- Rozpatrzenie przez Gminę kolejnego wniosku na ten sam lokal mieszkalny jest możliwe po lub równocześnie z wycofaniem wniosku wcześniejszego.
- Podtrzymanie wniosku o dofinansowanie w przypadku śmierci Wnioskodawcy:
- W przypadku śmierci Wnioskodawcy, która nastąpiła w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia zawarcia umowy o dofinansowanie:
- każdy dotychczasowy współwłaściciel lokalu mieszkalnego objętego wnioskiem może, w terminie 60 dni od dnia śmierci Wnioskodawcy, złożyć pisemne oświadczenie o podtrzymaniu wniosku o dofinansowanie.
- Gmina zawiesza postępowanie w sprawie udzielenia dofinansowania do czasu przedłożenia zgody pozostałych współwłaścicieli na realizację przedsięwzięcia w lokalu mieszkalnym, o którym mowa w pkt a) oraz innych dokumentów i oświadczeń wymaganych od Wnioskodawcy, w szczególności dotyczących uzyskiwanych dochodów.
- W przypadku przedłożenia dokumentów i oświadczeń, o których mowa w lit. b) Gmina dokonuje ponownej oceny wniosku o dofinansowanie biorąc pod uwagę zmianę Wnioskodawcy.
- W przypadku nieprzedłożenia dokumentów i oświadczeń, o których mowa w lit. b), w terminie 180 dni kalendarzowych od daty złożenia oświadczenia o podtrzymaniu wniosku o dofinansowanie, Gmina odrzuca wniosek.
- W przypadku, gdy lokal mieszkalny objęty wnioskiem o dofinansowanie nie był objęty współwłasnością lub żaden ze współwłaścicieli nie złożył oświadczenia zgodnie z lit.t a), spadkobierca zmarłego Wnioskodawcy, który wykaże, że posiada tytuł prawny do lokalu mieszkalnego objętego wnioskiem o dofinansowanie, może, w terminie 90 dni kalendarzowych od dnia śmierci Wnioskodawcy, złożyć oświadczenie o wniosku o dofinansowanie. Lit. b) c) i d) stosuje się odpowiednio.
- W przypadku śmierci Beneficjenta, która nastąpiła w okresie po podpisaniu umowy o dofinansowanie:
- każdy dotychczasowy współwłaściciel lokalu mieszkalnego objętego umową może, w terminie 60 dni od dnia śmierci Beneficjenta, złożyć pisemne oświadczenie o podtrzymaniu realizacji przedsięwzięcia.
- Gmina zawiesza terminy realizacji przedsięwzięcia do czasu przedłożenia zgody pozostałych współwłaścicieli na realizację przedsięwzięcia w lokalu mieszkalnym, o którym mowa w lit. a).
- W przypadku nieprzedłożenia dokumentów i oświadczeń, o których mowa w lit. b), w terminie 180 dni kalendarzowych od daty złożenia oświadczenia o podtrzymaniu realizacji przedsięwzięcia, umowa wygasa.
- W przypadku, gdy lokal mieszkalny objęty umową nie był objęty współwłasnością lub żaden ze współwłaścicieli nie złożył oświadczenia zgodnie z ppkt a), spadkobierca zmarłego Beneficjenta, który wykaże, że posiada tytuł prawny do lokalu mieszkalnego objętego umową, może, w terminie 90 dni kalendarzowych od dnia śmierci Beneficjenta, złożyć oświadczenie o podtrzymaniu realizacji przedsięwzięcia. Lit. a), b) i c) stosuje się odpowiednio.
- W przypadku śmierci Wnioskodawcy, która nastąpiła w okresie od dnia złożenia wniosku do dnia zawarcia umowy o dofinansowanie:
Rozdział III
Etapy rozpatrywania wniosku
- 3
- Rozpatrzenie wniosku odbywa się w terminie do 30 dni roboczych od daty wpływu do Urzędu.
- Etapy rozpatrywania wniosku:
- zarejestrowanie wniosku;
- ocena wniosku wg kryteriów dostępu i jakościowych;
- uzupełnienie przez Wnioskodawcę brakujących informacji i/lub dokumentów, wymaganych na etapie oceny wg kryteriów dostępu i jakościowych lub złożenie wyjaśnień;
- ponowna ocena wniosku wg kryteriów dostępu i jakościowych;
- decyzja o dofinansowaniu.
- Wezwanie Wnioskodawcy przez Gminę do uzupełnienia brakujących informacji i/lub dokumentów lub wyjaśnień może wydłużyć termin rozpatrzenia wniosku, o którym mowa w ust. 1, o czas wykonania tych czynności.
- W przypadku złożenia przez Wnioskodawcę korekty wniosku, o której mowa w § 2 ust. 12, termin, o którym mowa w ust. 1 naliczany jest od daty wpływu tej korekty do Urzędu.
- W celu usprawnienia procesu rozpatrywania wniosków o dofinansowanie przewiduje się możliwość kontaktu Gminy z Wnioskodawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonicznie.
Rozdział IV
Ocena wniosku o dofinansowanie według kryteriów dostępu i jakościowych
- 4
- Ocena wniosku według kryteriów dostępu/jakościowych dokonywana jest zgodnie z kryteriami określonymi w Programie.
- Ocena wniosku na podstawie kryteriów dostępu i jakościowych ma postać „0-1” tzn. „TAK – NIE” zgodnie z załącznikiem nr 1 do regulaminu naboru.
- Wniosek o dofinansowanie podlega odrzuceniu, jeżeli Wnioskodawca nie spełnia któregokolwiek z kryteriów, a uzupełnienie nie wpłynie na wynik oceny.
- O odrzuceniu wniosku o dofinansowanie oraz odmowie zawarcia umowy o dofinansowanie wraz z uzasadnieniem, Wnioskodawca jest informowany w formie pisemnej na adres do korespondencji wskazany we wniosku o dofinansowanie.
- W przypadku odrzucenia wniosku na etapie oceny według kryteriów dostępu lub jakościowych, Wnioskodawca może zwrócić się do Gminy o ponowne rozpatrzenie wniosku, w formie pisma opatrzonego własnoręcznym podpisem, podpisem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w terminie nie dłuższym niż 10 dni roboczych[1], liczony od doręczenia pisma o odrzuceniu wniosku o dofinansowanie, o którym mowa w ust. 4, przy czym pismo zwrócone z adnotacją urzędu pocztowego: „nie podjęto w terminie”, „adresat wyprowadził się” lub tym podobne, uznaje się za prawidłowo doręczone z dniem zwrotu przesyłki do nadawcy.
- W piśmie Wnioskodawca wskazuje kryteria, z których oceną się nie zgadza uzasadniając swoje stanowisko.
- Gmina rozpatruje pismo Wnioskodawcy, o którym mowa w ust. 5, w terminie do 10 dni roboczych od daty wpływu tego pisma do Urzędu. O wyniku informuje Wnioskodawcę w formie pisemnej. W przypadku spraw wymagających zaciągnięcia opinii np. Radcy Prawnego termin rozpatrzenia odwołania może ulec przedłużeniu, o czym Gmina poinformuje Wnioskodawcę.
- Oświadczenie Gminy składane w formie pisemnej ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru na adres do korespondencji wskazany we wniosku o dofinansowanie uznaje się za skutecznie doręczone w dniu odebrania przesyłki przez Wnioskodawcę. W przypadku zwrotu korespondencji z adnotacją urzędu pocztowego: „nie podjęto w terminie”, „adresat wyprowadził się” lub tym podobne, uznaje się, że korespondencja została prawidłowo doręczona z dniem zwrotu przesyłki do nadawcy.
- Odrzucenie wniosku na etapie oceny według kryteriów dostępu i jakościowych nie stanowi przeszkody do ubiegania się o dofinansowanie przedsięwzięcia w ramach tego samego naboru na podstawie nowego wniosku.
- 5
Wezwanie Wnioskodawcy do uzupełnienia złożonej dokumentacji
- W ramach oceny według kryteriów dostępu i jakościowych możliwe jest jednokrotne wezwanie Wnioskodawcy do uzupełnienia brakujących informacji lub dokumentów, wymaganych na etapie oceny wg kryteriów dostępu i jakościowych lub złożenia wyjaśnień.
- Wezwanie kierowane jest do Wnioskodawcy w formie pisemnej na adres do korespondencji wskazany we wniosku.
- Wnioskodawca zobowiązany jest do złożenia korekty wniosku, uzupełnienia brakujących informacji lub dokumentów lub złożenia wyjaśnień, zgodnie z wezwaniem Gminy, w terminie 10 dni roboczych liczonych od następnego dnia po dniu doręczenia pisma, o którym mowa w ust. 2 przy czym pismo zwrócone z adnotacją urzędu pocztowego: „nie podjęto w terminie”, „adresat wyprowadził się” lub tym podobne, uznaje się za prawidłowo doręczone z dniem zwrotu przesyłki do nadawcy.
Do opisanego powyżej uzupełnienia dokumentów, korekty wniosku przez Wnioskodawcę stosuje się odpowiednio § 2 ust. 9.
- W indywidualnych przypadkach, na uzasadnioną prośbę Wnioskodawcy, istnieje możliwość wydłużenia terminu, o którym mowa w ust. 3. Prośba o wydłużenie terminu musi być złożona za pośrednictwem poczty elektronicznej albo w formie pisemnej przed upływem tego terminu.[2]
- Po dokonaniu korekty/uzupełnienia złożonej dokumentacji przez Wnioskodawcę następuje ponowna ocena według kryteriów dostępu i jakościowych.
- Wniosek o dofinansowanie podlega odrzuceniu, jeżeli:
- niespełnione jest którekolwiek z kryteriów dostępu i jakościowych;
- Wnioskodawca pomimo wezwania w wyznaczonym terminie lub w wyznaczonym nowym terminie po uzasadnionej prośbie, nie uzupełnił wskazanych w wezwaniu dokumentów lub informacji lub nie złożył wymaganych wyjaśnień;
- Wnioskodawca złożył wyjaśnienia niekompletne, niepozwalające na stwierdzenie, że kryteria zostały spełnione
- Do odrzucenia wniosku o dofinansowanie w przypadkach określonych w ust. 6 stosuje się odpowiednio § 4 ust. 4 -8.
Rozdział V
Dofinansowanie
- 6
Decyzja o udzieleniu dofinansowania
- Decyzja o udzieleniu dofinansowania jest podejmowana przez Gminę dla wniosków o dofinansowanie, które pozytywnie przeszły ocenę wg kryteriów dostępu i jakościowych.
- Odmowa udzielenia dofinansowania dla wniosków o dofinansowanie, które pozytywnie przeszły ocenę wg kryteriów dostępu i jakościowych, możliwa jest w przypadku braku środków finansowych.
- W przypadku odmowy przyznania dofinansowania stosuje się odpowiednio § 4 ust. 4-8.
- 7
Zawarcie umowy
W przypadku pozytywnej decyzji w sprawie udzielenia dofinansowania, Gmina przekazuje do Wnioskodawcy informację o otrzymaniu dofinansowania z informacją o dacie podpisania umowy o dofinansowanie.
Rozdział VI
Postanowienia końcowe
- 8
Wszelkie wątpliwości odnoszące się do interpretacji postanowień Regulaminu rozstrzyga Gmina.
- 9
Złożenie wniosku o dofinansowanie w naborze w ramach Programu oznacza:
- akceptację Programu, postanowień niniejszego Regulaminu oraz dokumentów w nim wymienionych;
- wyrażenie zgody na przeprowadzenie przez przedstawicieli Gminy lub przedstawicieli WFOŚiGW lub NFOŚiGW lub inny podmiot upoważniony przez te instytucje kontroli realizacji przedsięwzięcia, w tym podczas wizytacji końcowej do czasu zakończenia okresu trwałości przedsięwzięcia.
- 10
- Wskazane w Regulaminie terminy rozpatrywania wniosków przez Gminę mają charakter instrukcyjny i ich naruszenie przez Gminę nie stanowi podstawy do roszczeń ze strony Wnioskodawcy.
- Wnioskodawca ma obowiązek niezwłocznego informowania Gminy o każdej zmianie danych adresowych, pod rygorem uznania skutecznego doręczenia korespondencji przez Gminę, przesłanej na dotychczas znany Gminie adres Wnioskodawcy. Zmiany tych danych nie zaliczają się do zmiany (korekty wniosku) opisanej w § 2 ust. 12.
- Korespondencję do Gminy należy kierować na adres e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- 11
- Gmina może, w uzasadnionych przypadkach, zmienić postanowienia Regulaminu.
- Niezależnie od postanowień ust. 1, Gmina zastrzega sobie możliwość zmiany niniejszego Regulaminu wraz z załącznikami w przypadku zmian w przepisach powszechnie obowiązujących.
- Ewentualne spory i roszczenia związane z naborem rozstrzygać będzie sąd powszechny właściwy dla siedziby Gminy.
[1] Termin uważa się za zachowany, jeżeli najpóźniej w dniu jego upływu pismo Wnioskodawcy wpłynie do Gminy.
[2] Termin uważa się za zachowany, jeżeli najpóźniej w dniu jego upływu prośba Wnioskodawcy wpłynie do Gminy
KLAUZULA INFORMACYJNA GMINY (zalacznik)
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przez Współadministratorów w związku z realizacją Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” dla Beneficjenta końcowego (zalacznik)
Załączniki do Regulaminu:
- Wniosek o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami dla części 1-3) Programu - mieszkania (zalacznik)
a) Oświadczenie współwłaściciela/wszystkich współwłaścicieli o wyrażeniu zgody na realizację przedsięwzięcia ujętego w niniejszym wniosku o dofinansowanie (jeśli lokal mieszkalny jest objęty współwłasnością) (zalacznik)
b) Oświadczenie współnajemcy/wszystkich najemców o wyrażeniu zgody na realizację przedsięwzięcia ujętego w niniejszym wniosku o dofinansowanie (jeśli umowa najmu na lokal mieszkalny jest zawarta z więcej niż jedną osobą) (zalacznik)
c) Oświadczenie współmałżonka o wyrażeniu zgody na zaciągnięcie zobowiązań (jeśli wnioskodawca posiada ustawową wspólność majątkową) (zalacznik)
d) Oświadczenie uprawnionych z ograniczonego prawa rzeczowego o wyrażeniu zgody na realizację przedsięwzięcia ujętego w niniejszym wniosku o dofinansowanie (jeśli dotyczy) (zalacznik)
e) Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy) (zalacznik)
f) Zgoda gminy na realizację przedsięwzięcia (w przypadku najmu lokalu mieszkalnego stanowiącego własność gminy wchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu gminy w rozumieniu ustawy z dnia 21 czerwca 2021 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobu gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego. (zalacznik)
1a. Wniosek o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami dla części 4) Programu wspólnoty (zalacznik)
a) pełnomocnictwo (jeśli dotyczy) (zalacznik)
INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA wniosku o dofinansowanie w ramach programu „Ciepłe Mieszkanie” w Gminie Bielawa część 4) NABÓR II (zalacznik)
2.Lista sprawdzająca przedsięwzięcia zgłoszonego do dofinansowania dla części 1-3) Programu - mieszkania (zalacznik)
2a. Lista sprawdzająca przedsięwzięcia zgłoszonego do dofinansowania dla części 4) Programu - wspólnoty (zalacznik)
UMOWA Nr OŚR.…………..…. na dofinansowanie przedsięwzięcia w ramach programu priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” w Gminie Bielawa cześć 1-3) NABÓR II (zalacznik)
UMOWA Nr OŚR.…………..…. na dofinansowanie przedsięwzięcia w ramach programu priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” w Gminie Bielawa cześć 4) NABÓR II (zalacznik)
Wniosek o płatność w ramach programu priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” w Gminie Bielawa w Gmina Bielawa część 1-3) NABÓR II - mieszkanie (zalacznik)
a) Zestawienie dokumentów do wniosku o płatność w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” w Gminie Bielawa część 1-3) NABÓR II (zalacznik)
b) Protokół odbioru prac w ramach programu priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” w Gminie Bielawa część 1-3) NABÓR II - mieszkanie (zalacznik)
INSTRUKCJA WYPEŁNIENIA wniosku o płatność w ramach programu „Ciepłe Mieszkanie” w Gminie Bielawa cześć 1-3) NABÓR II - mieszkanie (zalacznik)
Wniosek o płatność w ramach programu priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” w Gminie Bielawa w Gmina Bielawa część 4) NABÓR II - wspólnota (zalacznik)
a) Zestawienie dokumentów do wniosku o płatność w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” w Gminie Bielawa część 4) NABÓR II - wspólnota (zalacznik)
b) Protokół odbioru prac w ramach programu priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” w Gminie Bielawa część 4) NABÓR II - wspólnota (zalacznik)
INSTRUKCJA WYPEŁNIENIA wniosku o płatność w ramach programu „Ciepłe Mieszkanie” w Gminie Bielawa cześć 4) NABÓR II - wspólnota (zalacznik)