Ułatwienia dostępu

Od początku bieżącej kadencji samorządu, podejmowane są intensywne działania, przyczyniające się do wzrostu atrakcyjności oraz popularności bielawskiego Campingu "Sudety". Zgodnie z teorią światowej klasy eksperta w zakresie marketingu Philipa Kotlera, działania te powinny opierać się o koncepcję 4P tj. produkt (product), cenę (price), promocję (promotion) i miejsce (place). Ponadto, z uwagi na fakt, iż oferta wypoczynku w Bielawie jest nie tylko produktem materialnym, ale także i niematerialnym (tj. usługą) do 4 podstawowych elementów budowania planu marketingowego (tj. 4 P) powinno dołączyć się dwa kolejne P tj. ludzi (people) i procesy (process).

W związku z powyższym, budując nowy produkt turystyczny pn. Camping "Sudety" w Bielawie dokładano wszelkich starań aby wszystkie 6 elementów wpływających na budowanie przewagi konkurencyjnej rozwijać systematycznie i równomiernie. W pierwszych dwóch latach skupiono uwagę na elementach materialnych tj. miejscu, produkcie i cenie, a także na ludziach oraz procesach. Ostatni element "marketingu-mix" Kotlera tj. promocję rozpoczęto intensywnie realizować od 2023 r. W związku z powyższym opracowano nowe materiały reklamowe (mapę, ulotki, film), które w marcu i maju br. były prezentowane na targach turystycznych we Wrocławiu (na stadionie "Tarczyński Arena" oraz na Hali Stulecia). Ruszyły także kampanie ogólnopolska w telewizjach lokalnych oraz o zasięgu globalnym w interncie.

Akcja promocyjna przyniosła nadspodziewane efekty, bowiem już w kwietniu w Bielawie zaczęli pojawiać się pierwsi turyści, a w długi majowy weekend nastąpiło niemal "oblężenie" campingu. Co ważne okazało się, że na bielawskim ośrodku wszystkie opisane wyżej "6P" realizowane są zgodnie z książkowymi zaleceniami i klienci są bardzo zadowoleni z oferowanego produktu (usługi).

W efekcie na portalu google.pl zamieszczono ponad 500 opinii, których średnia ocena w skali 5-cio punktowej wyniosła aż 4,7 pkt. Niejednokrotnie turyści zamieszczali również szerokie i kwieciste opisy malowniczego miejsca u podnóża Gór Sowich, dokładając także bogatą ilustrację zdjęciową. Duży "ruch w sieci" spowodował, że Bielawą zainteresowali się dziennikarze National Geographic, którzy na internetowych łamach swojego wydawnictwa porównali Jezioro Bielawskie do włoskiego, alpejskiego akwenu o nazwie Como.

Okazało się to początkiem "lawiny" różnych ogólnopolskich publikacji, w których promowano Bielawę jako polskie Como. Artykuły na ten temat pojawiły się na łamach portali interia.pl oraz gazeta.pl, a 30.VI.2023 r. (piątek) o godz. 20.30 czyli w tzw. "prime time", TVP 1 w programie pt. "ALARM" wyemitowała blisko 5 minutowy film o Campingu "Sudety". 

Wielomilionowe zasięgi wyżej opisanych portali internetowych oraz ponad 1.000.000 widzów programu telewizyjnego to potężna promocja bielawskiego produktu turystycznego. Bardzo istotnym jest fakt, że Bielawa nie ponosi z tego tytułu żadnych kosztów. Warto wiedzieć, że np. za publikację artykułu sponsorowanego na łamach gazeta.pl należy zapłacić 12.000 zł, a 30-sekundowy spot reklamowy w TVP1, emitowany w "okolicach" głównego wydania "Wiadomości"kosztuje 56.000 zł. 

Można zatem stwierdzić, że mimo, iż Gmina nie podejmowała żadnych działań w tym kierunku, wartość promocji Campingu "Sudety" w bieżącym roku przekroczyła 500.000 zł. Potwierdza się zatem teza, że dobry produkt turystyczny reklamuje się sam.

COMO
COMO
https://um.bielawa.pl/pl/
Bielawa 2022